Acest micuț și poetic ceainic este un Shiboridashi, un ceainic japonez cu o capacitate mică și o deschidere largă pentru a permite infuzarea optimă a frunzelor de ceai verde japonez. Nu are mâner, iar capacul său este cel care este folosit pentru a filtra frunzele. Ceaiul se toarnă rapid, ghidat doar de crestăturile de pe gura de scurgere.
Livrare rapidă în Franța – 3 până la 5 zile lucrătoare
Material : Gresie – ceramică – gresie smălțuită
Tip Hohin Kyusu (fără mâner, cu filtru)
Origine: Kyoto – Japonia
Capacitate: 150ml (0,15L)
Dimensiuni: 10.5 x 10 x 7cm
Culoare: Bej, galben și ocru
Fără filtru, capacul are rolul de a reține frunzele. Striații gravate pe gura de scurgere
Model: Shino Hanamishima – Colecția Kayori
Fabricant: În întregime manual
Care piesă este unică și poate diferi ușor de fotografii
Atelier de fabricație: T. Nishikawa & Co Inc.
Descoperă mai multe:
Kyusu
Un ceainic japonez tradițional făcut din lut, de obicei de capacitate mică.
Filtrul din fața gurii de scurgere : ceaiul plutește, se prepară liber pentru extragerea completă a componentelor și aromelor. Ceaiul rămâne proaspăt, poate fi preparat de mai multe ori (= infuzii multiple).
Shiboridashi: Echivalentul japonez al gaiwan-ului
Este un obiect de infuzie de volum mic al cărui capac este folosit pentru a bloca frunzele la turnare. O deschidere generoasă permite frunzelor de ceai să se extindă pe deplin.
Utilizarea shiboridashi se va potrivi ceaiurilor fragede cum ar fi ceaiul verde, ceaiul verde timpuriu, ceaiul alb, ceaiul galben. Este ideală pentru ceaiurile prețioase cu frunze lungi, cum ar fi temomicha (ceai verde japonez rulat manual) sau gyokuro, un ceai verde japonez delicat de chihlimbar.
Ceramică de ceai Kiyomizu
T. Nishikawa & Co Inc. se află în districtul Gojozaka, renumit pentru numeroasele sale cuptoare și ateliere de ceramică Kiyomizu, în Kyoto, vechea capitală a Japoniei. De la înființarea sa în 1917, compania a promovat ceramica Kiyomizu și a exportat-o în întreaga lume. Teizaburo Nishikawa, fondatorul companiei, a prezentat ceramica Kiyomizu la Expoziția Mondială de la Bruxelles din 1958. Fiul lui Teizaburo, Keitaro, a dezvoltat afacerea de export și a extins-o la o mare varietate de meșteșuguri și produse tradiționale japoneze. Astăzi, fiica lui Keitaro, Kayoko, a moștenit afacerea și continuă să promoveze farmecul culturii japoneze și creațiile Kiyomizu, brandul reprezentativ al orașului Kyoto, în întreaga lume.
Cu o istorie de aproape 100 de ani, T.Nishikawa & Co se angajează să facă tot posibilul pentru a promova articolele Kiyomizu și tradițiile japoneze prin dezvoltarea unor modele originale.
Atenție
ceramica, chiar și de cea mai bună calitate, este o material sensibil la șocuri termice care îl pot fisura :
– Încălziți ceainicul cu apă fierbinte înainte de a turna apă clocotită în el
– Nu puneți niciodată un ceainic încă fierbinte direct sub apă rece
.